نحوه تزئین و طراحی اتاق خواب

اتاق خواب باید یک پناهگاه باشد .مکانی برای آرامش در میان یک روز شلوغ، مکانی برای عوض کردن لباس یا حتی یک اتاق آرامش بخش برای تماشای اخبار عصر،مهمتر از همه ، اتاق خواب باید راحت ترین و آرامش بخش ترین مکان برای استراحت بدن خسته پس از پایان یک روز طولانی باشد.
با این حال ، بسیاری از ما نحوه تزئین اتاق خواب را نمی دانیم. بسیاری اوقات اتاق خواب ما مانده های ما را دریافت می کنند. ما غالباً روی اتاق نشیمن یا آشپزخانه های خود ، مکانهایی که میهمانان می توانند از آن دیدن کنند ، تمرکز می کنیم و از اتاقی که بیشتر از یک سوم زندگی خود رادرآن خواهیم گذراند غافل می شویم!


در متن زیر گام هایی برای تزئین اتاق خواب خود به همراه نکاتی در مورد چگونگی تزئین اتاق خواب زیبا و با استایل را پیدا خواهید کرد.

مبلمان اتاق خواب را با مقیاس درست تکمیل کنید

یک مشکل شایع در اکثر اتاق های خواب مبلمان یا اثاثیه بیش از حد است. با انتخاب دقیق مبلمان اتاق خواب که متناسب با مقیاس اتاق خواب شما باشد ، اغلب به اتاق خود فضا می دهید تا در اتاق خواب گم نشوید.
یک میز با دو صندلی برای اکثر اتاق خواب ها ضروری است. نیازهای خود را در نظر بگیرید.
کمد لباس نیز باید در نظر گرفته شود. آیا کمد شما فضای کافی برای نگهداری کفش و لباس هایتان را فراهم می کند؟
ترتیب مبلمان را نیز در نظر بگیرید. در صورت امکان ، تختخوابها باید دور از در یا پنجره قرار بگیرند. هنگام قرار دادن مبلمان ، الگوی حرکتی اتاق خواب خود را در نظر بگیرید.

خردمندانه سرمایه گذاری کنید

سعی نکنید تشک وبالش خودرا ارزان قیمت بگیرید. پرداخت کمی بیشتر برای این موارد اساسی به شما کمک می کند تا استراحت خوبی در شب داشته باشید و ممکن است شما را از درد گردن و کمر ، سردرد و موارد دیگر نجات دهد.
لحاف شما به مدت هشت ساعت بدن شما را لمس می کند ، بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
یک تشک با کیفیت خوب و بالش های مرغوب که مخصوص الگوی خواب شماست ، باعث طولانی تر شدن استراحت و بهبودی در ساعات شب می شود. قبل از خرید بالش یا تشک ، تحقیقات خود را انجام دهید و آزمایش کنید .

در مورد رنگ تصمیم بگیرید

اگر فرد سحرخیزی هستید ، سعی کنید یک طرح رنگ سبک تر برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.
اگر مایل به اضافه کردن رنگ هستید ، اما دیوارهای خنثی را ترجیح می دهید یا نمی توانید دیوارهایی را که در آن زندگی می کنید رنگ کنید ، با استفاده از یک قطعه مبلمان رنگ شده ، رنگ را اضافه کنید ، یا یک مبلمان بزرگ و منحصر به فرد را به عنوان یک نقطه کانونی انتخاب کنید.
پارچه و ملافه نیز راه های خوبی برای افزودن رنگ است. پرده های طرح دار ، با رنگ پر جنب و جوش نیز راه های خوبی برای افزودن رنگ و بافت به یک فضا هستند.
قبل از رنگ آمیزی دیوارهای خود ، رختخواب خود را خریداری کنید. معمولاً تطابق رنگ با ملافه بسیار راحت تر از پیدا کردن ملافه برای مطابقت با رنگ شما است.

روشنایی اتاق

نورپردازی یک اتاق خواب بسیار مهم است. نورپردازی وسط اتاق خوب است ، اما فراموش نکنید که لامپ های تخت خواب و سایر روشنایی های مخصوص کار را اضافه کنید. اگر روزانه در اتاق خواب کار می کنید یا همیشه در آینه اتاق خواب خود آرایش می کنید ، حتماً در آن قسمت ها متناسب با نیاز خود ، نورپردازی خاصی اضافه کنید.
مبلمان آینه ای یا براق در رنگ های روشن یا چوب های روشن راهی عالی برای اضافه کردن نور به اتاق خواب تیره و یا تن دادن به اتاق خواب بیش از حد روشن با رنگ های تیره تر و مبلمان و سطوح غیر منعکس کننده است.

مبلمان و دکوراسیون نرم را انتخاب کنید

اگر در اتاق خواب خود کفپوش های چوبی دارید ، فرش را برای راحتی و گرما اضافه کنید.
پرده ها تمایل به هزینه بیشتری دارند ، بنابراین اگر به آنها احتیاج دارید ، حتما این موضوع را در بودجه خود وارد کنید.

تزئینات کوچک و کارهای هنری را اضافه کنید

لوازم جانبی را برای تعریف کردن از فضای خود انتخاب کنید و مراقب باشید که در این مسئله زیاده روی نکنید. یک نقاشی زیبا یا یک مجسمه عالی و عکسهای کوچک در بالای کمد، اغلب همه باید به یک اتاق خواب اضافه شوند.

قبلی
مدل های مختلف جاکفشی برای سازماندهی کفش ها
بعد
شومینه دو طرفه

نظرتان را بنویسید