کفپوش چوبی چیست و چگونه می توان آن را حفظ کرد؟

کفپوش های چوبی نوعی کفپوش است که از بلوک های چوبی کوچک و لایه های چوبی ساخته شده است و به گونه ای که یک الگوی منظم یا هندسی را تشکیل می دهند با یکدیگر در هم تنیده اند. تقریباً یک دهه پیش ، کف پوش های چوبی با کاشی ها جایگزین شد به طوری که امروزه نیز بسیار رایج است.

امروزه ، کفپوش های چوبی را می توان از کفپوش چوبی یک تکه و کفپوش چوبی مهندسی ساخت ، گرچه عمدتا از صدها چوب یک تکه ساخته شده است. کفپوش چوبی یک تکه همانطور که از نام آن پیداست ، از قطعات طبیعی چوب ساخته شده است اما کفپوش های چوبی مهندسی شده از لایه های مختلف انواع چوب ساخته شده اند و قسمت بالایی آن از چوب جامد ساخته شده است. فرقی نمی کند کدام یک را انتخاب کنید زیرا هر دو از نظر کیفیت و ظاهر یکسان هستند. در اینجا ، ما در مورد انواع مختلف کفپوش های الوار به شرح زیر می پردازیم.

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینیت انواع جدیدی از کفپوش چوبی است. قبل از معروف شدن در بازارهای تولید ، در سراسر دنیا به دلیل کیفیت بالا مشهور شد. از تخته سه لا و MDF ساخته شده است.

کفپوش چوب جامد

در واقع این نوع کفپوش های چوبی انواع قدیمی تر کفپوش های چوبی بودند که نسبت به کفپوش های مهندسی شده از مقاومت کمتری برخوردار بودند. قطعات از بلوط یا گردو ساخته شده است. این تخته های این نوع کفپوش چوبی حداقل صد سال در تجارت جهانی فروخته شده اند. علاوه بر نوع چوب مورد استفاده در کفپوش های چوبی ، کفپوش های چوبی نیز وجود دارد که گرانتر هستند و از تخته های چوبی ساخته شده اند. بنابراین ، خرید کفپوش چوبی که مقرون به صرفه تر است و از چوبهای چسبان ساخته شده، می تواند گزینه دیگری باشد. بسته به بودجه شما ، مطمئناً نوع دیگری از کفپوش های چوبی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

نگهداری کفپوش های چوبی

مانند سایر کفپوش های چوبی ، نگهداری کفپوش های چوبی کار حیرت آور نیست. شما فقط نیاز دارید که کفپوش های چوبی خود را هر روز تمیز نگه داشته باشید. خوب است بعد از گذشت چند روز آن را با جارو برقی تمیز کنید. گرد و غبار و باقیمانده ها را از بین می رود و به نظر می رسد براق و مرتب است.

نوع الگوی کف پوش

چهار نوع الگوی کفپوش چوبی وجود دارد:

الگوی الماس

در این الگو از کفپوش های چوبی مربع استفاده شده و در قالب مستطیل قرار می گیرد.

الگوی موزائیک

در این نوع الگوی ، کفپوش های چوبی در کنار هم نصب می شوند.

الگوی کف آجری

این مورد برای کفپوش های چوبی مربع استفاده می شود و اتصالات کفپوش های چوبی به هم وصل نمی شوند. این باعث می شود کفپوش های چوبی از مقاومت بیشتری برخوردار شوند و از لبه های مستطیلی کفپوش های چوبی محافظت می کنند ، این الگوی به اندازه سایرین قوی نیست.

الگوی خشت

این الگوی مناسب برای کفپوش چوبی مستطیل شکل و همچنین محبوب تر از سایر الگوهای است.

قبلی
دکوراسیون اتاق خواب زیبا
بعد
کرکره های سیاه و دیوار بتونیTe Pakeke در نیوزیلند

نظرتان را بنویسید