ایده های جالب طراحی کتابخانه خانگی

اگر شما عاشق کتاب و کتاب خوانی هستید ، به احتمال زیاد شما مجموعه ای از کتاب ها را طی این سال ها جمع آوری کرده اید . کتابخانه های خانگی به شما کمک می کنند تا مجموعه کتاب های خود را سازماندهی کنید و به خوبی از آنها نگهداری کنید . در اینجا چند نکته برای طراحی کتابخانه منزل شما آورده شده است.

برای ایجاد یک کتابخانه عالی به فضای زیادی احتیاج ندارید ، اگرچه داشتن یک اتاق مخصوص برای کتابخانه بسیار ایده آل است. علاوه بر مجموعه کتاب های مورد علاقه شما ، آنچه شما یه طور کلی نیاز دارید در اینجا است:
قفسه های قفسه ای یا قفسه های دیواری: این مورد اصلی در کتابخانه منزل شما است. قفسه های کتاب یا قفسه های دیواری را انتخاب کنید.
نورپردازی: روشنایی را برای اهداف مختلف اضافه کنید. چراغ مطالعه ضروری است. اما فراموش نکنید که روشنایی درون قفسه ها را اضافه کنید که قفسه ها را روشن می کند تا بهتر بتوانید کتابها را ببینید و انتخاب کنید .
صندلی: صندلی راحت برای خواندن بسیار ضروریست .
یک میز (اختیاری): اگر می خواهید کتابخانه خانه شما به عنوان یک اتاق مطالعه یا فضای کار شود ، اگر فضا اجازه می دهد ، یک میز اضافه کنید.
نردبان (اختیاری): بسته به ارتفاع قفسه بندی شما ، نردبان کتابخانه یکی از ویژگی های طراحی بسیار جذاب است که عملکرد نیز دارد.
لوازم جانبی: هنرهای دیواری ، گل ها یا گیاهانی را که فضای را شخصی سازی می کنند فراموش نکنید. اشیاء خاصی مانند گلدان ها یا مجسمه های کوچک نیز می توانند در قفسه بندی قرار بگیرند تا کتابخانه شما جذاب تر شود .

روی نمای کتابخانه خود متمرکز شوید

شما باید علاوه بر زیبایی نمای کتابخانه به عملکرد هم توجه داشته باشید .نمای کتابخانه شما میتواند شامل فضای باز یا بسته باشد حتی میتوانید از ترکیب این دو استفاده کنید و خلاقیت را به کارتان اضافه کنید .محلی که برای ایجاد قفسه ها انتخاب کردید هم میتواند خلاقانه باشد مانند زیر پله ،اتاق زیر شیروانی و…..مهم ترین کار برای این پروژه انتخاب محلی مناسب برای کتابخانه است که پس با دقت و خلاقیت انتخاب کنید .

صندلی مناسب راآماده کنید

بعد از نمای کتابخانه، صندلی مناسب مهمترین قسمت از کتابخانه خانگی است. راحتی این صندلی بسیار مهم است و همچنین باید با فضای کتابخانه هماهنگی داشته باشد تا از نظر ذهنی هم به شما آرامش بدهد .

روشنایی خود را لایه کنید

اگرچه نورپردازی مناسب یک عنصر کلیدی در هر اتاق خانه شماست ، اما در کتابخانه بسیار مهم است. ارائه یک نورپردازی مناسب و همچنین نوع مناسب نور ، برای توانایی اتاق در عملکرد اتاق مورد نظر ضروری است.
با بررسی روشنایی موجود خود شروع کنید. در حالت ایده آل ، حداقل یکی از موارد زیر را دارید :
نور محیط: همچنین به عنوان روشنایی عمومی شناخته می شود ، نور محیط اکثر اتاق را پر کرده و به شما امکان می دهد با خیال راحت حرکت کنید.
شدت نور : از شدت نور برای برجسته کردن یک کانون خاص ، مانند تکه ای از هنر دیوار استفاده می شود. چراغ های تصویری ، فیش های دیواری متداول است و معمولاً از تیره کننده ها برای تهیه نورپردازی در این ویژگی ها استفاده می شود.
چراغ مطالعه: همانطور که از نام آن پیداست ، از چراغ های مطالعه برای کمک به شما در انجام یک عملکرد خاص استفاده می شود. این می تواند چیزی باشد از لامپ های رو میزی تا چراغ های آویز که روی یک جزیره آشپزخانه آویزان هستند.
در اینجا نورپردازی محیط و کار شما از همه مهمتر است. حتماً یکی از هر یک را مستقیماً در بالا یا کنار هر نقطه در محل نشیمن خود داشته باشید. سپس دمای مناسب نور را تأمین کنید. لامپ های روزانه ، از 5000 K-6،500K ، بهترین انتخاب برای خواندن هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید .

فضای دنج ایجاد کنید

آخرین مؤلفه برای هر کتابخانه خانگی coziness است. اگرچه این یک اصل رسمی برای طراحی داخلی نیست اما در ذهن ما ، کاملاً اساسی است. از این گذشته ، محصول نهایی شما باید جوری باشد که با خوشحالی می خواهید ساعتهای آخر با یک کتاب خوب آرامش پیدا کنید .
در این حالت ، استفاده از منسوجات گزینه ای ویژه برای ایجاد سطح راحتی در اتاق است. به عنوان مثال ، می توانید فضا را با یک فرش زیبا و مخمل پر کنید. سپس در چیدمان خود چند بالش به هر صندلی یا مبل اضافه کنید. در آخر ، یک پتو نرم بهاین فضا اضافه کنید تا در دمای خنک تر گرم شوید.
مؤلفه آخر اضافه کردن یک عنصر شخصی سازی است. از آنجا که احتمالاً کتابخانه منزل شما به عنوان فراری از فشارهای زندگی روزمره عمل می کند ، انگیزه ای برای ایجاد چنین واحه ای خواهد بود.

ایده های کتابخانه خانگی برای فضاهای کوچک

استفاده از قفسه بندی برای ایجاد کتابخانه کوچک در زیر راه پله

یک اتاق کوچک با برخی از قفسه های داخلی و دیواری به یک اتاق مطالعه و کتابخانه تبدیل می شود.

یک قفسه کتاب باریک

کتابخانه هایی که دارای یک مکان نشستن هستند

تنها کاری که باید روی دیوار انجام دهید ایجاد یک فضای نشستن و قفسه هایی در اطراف آن است.

یک اتاق کوچک دارای قفسه در هر طرف با پنجره ای بزرگ که نمای بیرون را نشان می دهد

کتابخانه هایی با فضای زیاد

این استودیو ممکن است به اندازه مربع کوچک باشد اما دارای سقف های بلندی است که صاحب خانه با هوشمندانه از آن استفاده کرده است

قفسه های متحرک روی درب های  این کتابخانه خانگی سوار شده اند تا فضای کتاب را به حداکثر برساند

یک راهرو کوچک و تاریک در کنار آشپزخانه با قفسه های کتاب و چند صندلی به یک کتابخانه  برای سالن پذیرایی تبدیل شده است.

کتابخانه های با قفسه های منحصر به فرد

قفسه های مربع مربع برای یک الگوی منحصر به فرد در یک زاویه خاص نصب شده بودند

قفسه های باریک و بدون پشتی ، اتاق را باز و هوارا مطبوع نگه می دارد

کتابخانه های خانگی با ظاهری داخلی

کتابخانه خانگی معاصر دارای چوب آبنوس و یک سالن مجلل برای مطالعه است.

کتاب ها را استراتژیک با تنظیم خاص بچینید ، با ایجاد قاب تاج ورودی ، باعث ایجاد رنگ و زیبایی بصری می شوید.

رنگ ها و درب کشویی شیشه ای بزرگ یک کتابخانه خانگی شاد و روشن را ایجاد می کنند.

کتابخانه های خانگی که به عنوان یک اتاق مطالعه یا دفتر می شوند

اضافه کردن یک میز به یک کتابخانه خانگی ، یک فضای مضاعف را برای خواندن و کار ایجاد می کند.

برای افزودن حس حریم خصوصی ، این کتابخانه ی دارای یک دیوار و درب شیشه ای است.

قفسه های سیاه

کتابخانه در یک دفتر خانه

مانند هر اتاق خانه خود ، بسیاری از احساسات و سبک کتابخانه شما توسط مبلمانی که در آن قرار داده می شود تعیین می شود. اگر می خواهید یک ظرافت به فضای کتاب خود اضافه کنید ، با چیزهای ساده مانند چند صندلی کلاسیک شروع کنید.

صندلی داخلی

مهمترین بخش لذت بردن از کتابخانه شما کتاب نیست بلکه صندلی است. آسایش پادشاه است وقتی در دنیای کلمات بلغزانید ، بنابراین اگر فضای خود را پیدا کردید ، ساختن یک گره خواندن به قفسه خود یک انتخاب طبیعی و یک راه عالی برای صرفه جویی در فضا است. از همه بهتر ، وقتی همه کتابهای شما درست در آنجا قرار دارند ، در لیست خواندن خود مشکلی نخواهید داشت.

لمس های هنری

کتابخانه خانگی با هنر

با داشتن هنر در ترکیب ، به فضای خود کمی شخصیت اضافی بدهید. در این فضا ، آثار هنری به طور مستقیم روی قفسه کتاب آویزان شده اند ، و همه چیز را به همان نمایشگر تبدیل می کنند.

مجموعه های برجسته

کتابخانه خانگی با ذخیره سازی

نگهداری همیشه بخش از کتابخانه شما است.

نگه داشتن تقسیمات روشن بین انواع چیزهایی است که در قفسه های خود دارید. کاسه در وسط مجموعه های شما قرار نیست جلوه ای دلپذیر به شما بدهد. موارد را در مناطق جداگانه نگه دارید و هر منطقه را مرتب نگه دارید. ایده خوب دیگر شامل یافتن راه هایی برای اتصال قفسه های کتاب خود به بقیه اتاق از طریق رنگ است ، همانطور که این اتاق با استفاده از رنگ قرمز در قفسه ها و صندلی ها انجام می دهد.

طراحی سنتی

دفتر خانه با پالت رنگی خنثی

خانه دفتری یک مکان مناسب برای انتخاب یک کتابخانه خانگی است. حتی اگر هر کتاب در قفسه به تجارت اختصاص داده نشده باشد ، در حین خواندن ، مکانی عالی برای کمی آرامش است. همچنین ، وقتی اوقات فراغت سرانجام به وقوع پیوست ، دیگر نیازی به رفتن برای یافتن راهی برای گذر زمان ندارید.

طرح رنگ آبی و قهوه ای

کتابخانه خانه رنگارنگ در سایه های آبی و خاکستری

رنگ برای طراحی یک کتابخانه جذاب هر اندازه که در هر فضای دیگری باشد اهمیت دارد. در حالی که قهوه ای ها و سیاه ها رنگ های شگفت انگیزی برای انتخاب هستند. این فضا نگاهی زیبا به آنچه که حتی با یک ترکیب ساده از آبی و قهوه ای می تواند رخ دهد ، ارائه می دهد. ترکیبی از رنگ های گرم و خنک در این فضا ، لحن کامل تعادل را به وجود می آورد.

دیوارهای سبز نمایشی

کتابخانه خانگی به رنگ سبز با پلنگ

کتابخانه ها باید ساکت باشند نه کسل کننده. از لحاظ بصری ، می توانید به همان اندازه که دوست دارید تفریح ​​کنید. این فضا بیشتر از پالت رنگی خود با سبز جسورانه و پر انرژی برجسته با صندلی های سرگرم کننده در چاپ های پلنگ استفاده می کند. ترکیبی از رنگ سبز و زرد کلاسیک است و چاپ های سرگرم کننده کمک می کنند تا بیشتر به این کتابخانه نگاه کنید .

اطراف قفسه را ببندید

بسته بندی گسترده در اطراف کتابخانه منزل با محل نشیمن

حتی بزرگترین مجموعه های کتاب را می توان با فضای کافی و برنامه ریزی صحیح به نمایش گذاشت. برای عاشق کتاب ، این قفسه کتاب در سراسر شهر رویایی است. رنگ سفید انتخاب مناسبی برای این کتابخانه  است تا همه چیز تمیز و مدرن به نظر برسد.

63 طرح قفسه های هوشمند و خلاق

قبلی
انواع سبک مبل وصندلی با عکس [جدیدترین ها]
بعد
نقش شمع ها در دکوراسیون خانه

نظرتان را بنویسید