تأثیر رنگ در طراحی داخلی

رنگ ها یکی از مهمترین عناصر طراحی داخلی هستند. رنگ هر اتاق مطابق با نور طبیعی ، روشنایی محیط ، تأثیرات بیرونی انتخاب می شود. رنگ همچنین یک عامل روانشناختی است که می تواند به طور کامل بر خلق و خو و احساسات افرادی که در آن محیط زندگی می کنند تأثیر بگذارد.

رنگ های روشن در مقابل رنگ های تیره

استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. از رنگهای تیره تر برای فضاهای کوچک استفاده نمی شود زیرا باعث می شود اتاق کوچکتر به نظر برسد. از نظر ذهنی ، احساسی که از یک محیط روشن ناشی می شود ، دلپذیرتر از محیط تاریک است. رنگ هایی که شامل قرمز ، نارنجی ، زرد و تنوع آنها رنگی گرم است، آنها احساس شور ، شادی و انرژی را ایجاد می کنند. قرمز رنگی قدرتمند برای طراحی است که توجه به هرگونه اقدامی را جلب می کند. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید ، سیاه و خاکستری بدون مخلوط کردن آنها با رنگ های قرمز ، آبی یا بنفش فضای شما را خسته کننده می کند.

بهترین رنگ ها برای اتاق خواب

بهترین رنگ ها برای هر مکان متفاوت خواهد بود و به طبیعت فضا بستگی دارد ، شاید در مورد احساسی که می توانید از رنگ های آبی یا سبز و تغییرات آن ها بدست آورید ، شنیده باشید ، ما آنها را رنگ های آرامش بخش می نامیم زیرا باعث می شوند شما احساس آرامش و راحتی داشته باشید، بنابراین استفاده از چنین رنگهایی برای اتاق خواب ایده خوبی است.
به خاطر داشته باشید که رنگ سبز روشن باعث آرامش بیشتر می شود و سبز تیره باعث افسردگی بیشتر می شود.

بهترین رنگ ها برای نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهمترین قسمت خانه است که ما هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه کنیم زیرا علاوه بر استفاده افراد و اجتماعات خانوادگی ، همچنین مهمانان را در خود جای می دهد. سعی کنید برای به دست آوردن بهترین نتیجه از چند رنگ مختلف برای این قسمت مهم خانه استفاده کنید.

بهترین رنگ ها برای حمام

از آنجا که نظافت در حمام ها بسیار مهم است ، استفاده از رنگ روشن که به سرعت لکه و خاک را نشان می دهد گزینه ای ایده آل برای حمام ها است. اما استفاده از رنگ سفید به تنهایی محیط را یکنواخت می کند. می توانید از رنگ های خاکستری روشن ، قهوه ای ، آبی یا سبز متناسب با سلیقه خود استفاده کنید.

قبلی
ایده های زیبا طراحی آشپزخانه 2020
بعد
6 راه مختلف برای ایجاد طراحی خانه جدید با حداقل هزینه

نظرتان را بنویسید