اهمیت پرده ها و نحوه انتخاب مناسب برای خانه

پیدا کردن پرده های مناسب یکی از مهمترین انتخاب های خانه است شما باید پرده ها را از هر نظر کامل انتخاب کنید! خرید پرده، بخش هیجان انگیز و نگران کننده ایی است ، که با توجه به انواع حیرت انگیز پرده که ارائه می دهند ، سخت تر می شود. فقط کسانی که اهمیت پرده ها را برای خانواده می دانند می توانند اهمیت پیدا کردن موارد ایده آل را درک کنند!

تاریخچه مختصر پرده ها

پرده های اولیه چیزی شبیه به پارچه های زیبا و تزئینی نبود که در اطراف خانه ها یا در صفحات مجلات دکوراسیون داخلی و وب سایت ها مشاهده می کنید. آنها توسط مصریان حدود اوایل قرن 31 قبل از میلاد اختراع شدند. این پرده های باستانی ساخته شده از پوست حیوانات و آویزان کردن در درهای ورودی با قلاب ، برای حفظ حریم خصوصی و گرما ارائه می شدند.
یونانی ها از پرده ها به عنوان تابلو برای تقسیم فضای زندگی به اتاق استفاده می کردند. معماری دوره رنسانس ظهورپنجره های شیشه ایی رابه همراه داشت و پرده های پیچیده و عجیب و غریب طراحی شده به یک عادت تبدیل شده بود.
در بیشتر قرن 18 و 19 ، طراحی پرده ها همچنان در حال تکامل بودند. ظاهر آنها ظریف تر ، هنری تر شد. ابریشم یکی از گزینه های انتخاب پارچه پرده در سراسر چین ، ایران ، هند و سایر کشورهای شرقی بود. توسعه ماشین آلات نساجی در اواخر قرن نوزدهم صحنه را متحول کرد. تولید انبوه مواد پارچه ای منجر به معرفی طرح ها و کاربردهای جدیدتری برای پرده ها شد.

فواید استفاده از پرده

آنها محافظ مؤثر در برابر عناصر هستند


یکی از بارزترین کاربردهای پرده ها و همچنین یکی از مهمترین آنها ، استفاده از آنها به عنوان محافظ در برابر نور،گردوغبار و بارندگی است. شاید این همان دلیلی است که آنها به وجود آمدند و آنها هنوز هم در تمام این مدت بعد از اختراع خود ، همچنان به این هدف خدمت می کنند! با وجود انواع حیرت انگیز پارچه های مدرن موجود در فروشگاه ، می توانید کنترل کنید که آیا اجازه دهید نور به طور کامل روشن شود یا آن را تا حدی مسدود کنید. شما همچنین می توانید با انتخاب پرده مناسب ، به عایق کاری فضای زندگی خود کمک کنید.

آنها برای دکوراسیون و زیبایی عالی هستند

پرده ها یک عنصر اصلی مد هستند ، رنگ ، طراحی و شکل آنها همه به زیبایی کلی اتاق کمک می کند.

آنها حریم خصوصی را تامین میکنند

پرده های سبک و شفاف ، مد روز هستند ، اما اگر به دنبال جلوگیری از مزاحمت همسایه خود هستید ، بهتر است از پارچه های لایه ای و مات استفاده کنید .

استفاده جایگزین هوشمندانه از پرده ها

پرده هامی توانند به شما در رسیدن به اهداف زیبایی خانه هایتان کمک کنند و چشم را فریب دهند و باعث شوند فضا بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد (هر که مورد نظر باشد). همچنین می توان از آنها برای جداسازی اتاق به بخش ها ، تزئین دیوارهای خالی و حتی به عنوان جایگزینی انعطاف پذیر برای دیوارهای داخلی استفاده کرد. پرده ها به طرز شگفت انگیزی مانند درب های کابینت کار می کنند و برای ایجاد قلاب در اتاق های کودکان عالی هستند.

انتخاب پرده های مناسب برای خانه خود

یکی از متداول ترین نکات در مورد انتخاب بهترین پرده ها توسط متخصصان دکوراسیون داخلی ، سبک زندگی و ظاهر طراحی است.

تناسب

پرده ها باید اندازه مناسبی برای اتاق مورد نظر شما داشته باشند ، بنابراین در هنگام اندازه گیری لازم است که مراقب باشید. به ارتفاع بالاتر از پنجره یا قاب های درب که می خواهید پرده ها را شروع کنید ، فکر کنید. 5-6 اینچ بالاتر از فریم ها یک روش معمول است اما اگر می خواهید اتاق بلندتر از حد معمول به نظر برسد حتی بالاتر بروید. اگر در انتها به سبک کلاسیک علاقه دارید ، حتما به طول پرده اضافه کنید. با عرض پهن ، با افزودن 4-8 اینچ از هر طرف ، این ظاهر کاملی به شما می دهد. این امر همچنین مانع از مشاهده هرگونه نوری در گوشه های پنجره می شود.

جنس و رنگ

جنس پرده شما باید برای اثربخشی آن در رسیدن به هدف مورد نظر انتخاب شود و نه فقط نحوه ظاهر شرایط را در نظر بگیرید. اگر به دنبال پرده ایی برای مقابله با باد هستید باید به پارچه های سنگین تری توجه کنید. ابریشم ، پارچه کتان و مخمل از بهترین و محبوب ترین پارچه های پرده هستند. جیر جیر و مخمل در جلوگیری از گرمازدگی عالی هستند و اگر به دنبال مبارزه با سرما هستید ، انتخاب عالی است. وقتی رنگ به میان می آید ، شرایط ، دوباره تأثیر می گذارند. اگر خیلی گرم است و پرده ها یی که در معرض آفتاب های مستقیم قرار می گیرند ، توصیه می شود رنگ های خنثی را انتخاب کنید زیرا نور خورشید می تواند باعث شود رنگ های روشن تر سریع تر از بین بروند.

عملی بودن

قبل از خرید پرده برای خانه خود ، اطمینان حاصل کنید که در چیزی سرمایه گذاری می کنید که بتوانید به درستی مدیریت کنید. به عنوان مثال ، اگر علاقه ای به صرف هزینه برای تمیز کردن خشک ندارید ، از مواد دارای برچسب “فقط تمیز کردن خشک” استفاده نکنید و به دنبال مواردی باشید که خودتان می توانید با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کنید.

زیبایی شناسی

محل پنجره یا درهایی را که می خواهید پوشش دهید در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، برای پنجره ای که در پشت یک مبلمان قرار دارد ، باید به جای اینکه به فکر چگونگی لمس کف آنها باشید ، روی پرده هایی تمرکز کنید که از رنگ ، بافت و نمای کلی مبلمان تعریف کنندو قاب شما را کامل کنند . زمان هایی را که به درون یک اتاق می روید به یاد داشته باشید ، پرده ها ممکن است اولین چیزی نباشد که به آنها نگاه می کنید ، اما با این وجود وقتی به آنها توجه می کنید ، مثل این است که آنها تصویر را کامل کرده اند ! این همان تأثیری است که شما باید در نظر بگیرید!

قبلی
نقش شمع ها در دکوراسیون خانه
بعد
مدل های مختلف جاکفشی برای سازماندهی کفش ها

نظرتان را بنویسید