46 مدل پارچه مبلی ساده و طرحدار شیک و زیبا

امروزه ما در مبلمان با سبک و مدل کلاسیک ،مبلمان سلطنتی و استیل را داریم که معمولا دارای حجم و ابعاد و فرم بزرگی هستند . این مبل هامعمولا برای خانه های بزرگ مناسب تر هستند به همین علت شما میتوانید از پارچه های طرحدار برای این مبلمان استفاده کنید .البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از پارچه ها اینقدر طرحدار هستند که فقط در چند تا مبل میشود کار کرد و بقیه مبل ها بهتر است ساده باشد .

پارچه هایی که با طرح های ساده هستند معمولا برای مبلمان و فضاهای کوچک مناسب هستند و پارچه های طرحدار و گل گلی برای خانه ها و فضا های بزگ مناسبتر هستند .البته در بعضی مواقع شما میتوانید پارچه مبلی ساده را داشته باشد و در کنار آن کوسن هایی طرحدار قرار دهید .

اولین چیزی که هنگام فکر کردن به خرید مبلمان روکش دار به ذهن می رسد این است که چه رنگی را انتخاب کنید. این معمولا بزرگترین عامل در انتخاب پارچه است. اما در حالی که رنگ مهم است، عوامل دیگر نیز به همان اندازه مهم هستند.


دوام

اهمیت دوام پارچه بسته به مبلمانی که در کدام اتاق استفاده می‌شود و جنبه‌های شخصی خانواده، مانند اینکه کودکان و حیوانات خانگی در خانه زندگی می‌کنند، متفاوت است. انتخاب پارچه شما باید این مسائل را منعکس کند.

سبک و طرح

پارچه ای را انتخاب کنید که هم مکمل مبلمان و هم دکوراسیون داخلی خانه شما باشد.

انتخاب پارچه شما باید با سبک و شخصیت قطعه ای که پوشش می دهد هماهنگ باشد. به عنوان مثال، یک پارچه سنتی یک انتخاب مناسب برای یک قاب به سبک سنتی است. گفته می‌شود اگر حس ماجراجویی از سبک و دانشی برای ادغام دو سبک به ظاهر متفاوت دارید، آن را دنبال کنید. این رویکرد به فضای شما اصالت می بخشد. نمونه ای از آن انتخاب غیرمنتظره ممکن است طراحی هندسی روی صندلی پشتی بال باشد. این مثال در اتاقی که معاصر است، با صندلی بال پشتی به خودی خود به بهترین شکل کار می کند، به طوری که چاپ به بقیه دکورها متصل می شود.

برخی از پارچه ها غیررسمی به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر رسمی تر به نظر می رسند. پارچه ای را انتخاب کنید که بازتاب سبک شما و حال و هوای دکور آن اتاق باشد.

مقیاس الگو را در نظر بگیرید. باید با اندازه مبلمانی که می پوشاند و همچنین اندازه اتاق مناسب باشد. یک الگوی بزرگ و پررنگ ممکن است در یک اتاق بزرگتر بهتر عمل کند، در حالی که یک الگوی کم صدا یا کوچکتر ممکن است انتخاب بهتری برای فضای کوچکتر باشد.


رنگ پارچه مبلی

رنگ پارچه اغلب اولین انتخابی است که هنگام خرید مبلمان انتخاب می‌کنید و تاثیر بسزایی در دکوراسیون شما دارد، به خصوص اگر مبل بزرگی باشد که بر اتاق مسلط باشد.

مطمئن شوید که رنگ انتخابی شما رنگی است که می توانید برای مدت طولانی با آن خوشبخت زندگی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بهتر باشد برای اتاق‌های کوچک‌تر از رنگ‌های تند خودداری کنید، به خصوص اگر مبل شما بزرگ است. خنثی‌ها عموماً امن‌ترین مسیر هستند، زیرا در طول زمان تمایل به برآورده شدن دارند.

اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید از پارچه های با رنگ های ظریف خودداری کنید.

برای ایجاد حالت مناسب، دمای رنگ را در نظر بگیرید. رنگ های گرم و سرد بر روحیه اتاق تاثیر می گذارد و این جنبه باید بخشی از تصمیم گیری باشد. از رنگ های مد روز خودداری کنید، مگر اینکه آنها را دوست داشته باشید. آنها می توانند مدت ها قبل از اینکه مبل یا صندلی نیاز به بهبودی داشته باشد، قدیمی به نظر برسند.


ملاحظات ویژه

قبل از انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اینها به محیطی که مبل خود را در آن قرار می دهید مربوط می شود. آیا اتاق شما زیاد آفتاب می گیرد یا رطوبت وجود دارد؟ آیا حیوانات خانگی هستند که مبلمان را با شما به اشتراک بگذارند؟ آیا کسی از آلرژی رنج می برد؟

قبلی
55 مدل جذاب و مدرن پرده شید با کیفیت بالا
بعد
35 نمونه کمد دیواری با کیفیت فوق العاده + ارزان

نظرتان را بنویسید