چگونه یک اتاق خواب کوچک طراحی کنیم؟

در دنیای امروز ، داشتن یک اتاق خواب کوچک در یک واحد ممکن است یک نعمت بزرگ باشد و طراحی و تمیز کردن یک فضای کوچک یک دردسر نیست! فقط باید نکاتی راجع به نحوه طراحی یک اتاق خواب کوچک بدانید تا بزرگتر به نظر برسد.

1- رنگهای روشن وسفید همیشه یک رنگ کارآمد و محبوب برای اتاق خواب های کوچک است. سفید مانع از کوچک بودن اتاق خواب شما می شود. رنگ سفید یا هر رنگ متنوع می تواند فقدان دیوارهای گسترده و پنجره های بزرگ را جبران کند.

2-تختخواب خود را در گوشه اتاق قرار دهید اکثر تختخوابها طوری طراحی شده اند که در وسط اتاق قرار بگیرند تا هر دو طرف باز شوند ، اما برای اتاق خواب کوچک ایده خوبی نیست. بهتر است تختخواب را در گوشه اتاق قرار دهید تا از اتاق خواب کوچک خود بهترین استفاده را ببرید.

3-استفاده ازنوری که در آینه منعکس شده است باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد. قرار دادن آینه در جلوی پنجره باعث افزایش نور طبیعی می شود و به همین دلیل اتاق خواب کوچک شما بسیار بزرگ تر به نظر می رسد.

4- توجه به نورپردازی فضا، نورپردازی مناسب یکی از اصول در طراحی اتاق خواب است . اگر اتاق خواب کوچک شما پنجره دارد ، از پرده های نازک استفاده کنید تا از نور طبیعی یا خورشید بیشترین بهره را ببرید و یک محیط پر انرژی را ایجاد کنید. اما برای اتاق خواب های بدون نور طبیعی یا خورشید نورپردازی مصنوعی بهترین انتخاب است که باید در نظر گرفته شود.

5- ساختن نقطه تمرکز در اتاق های کوچک. هر فضایی به یک نقطه تمرکز نیاز دارد که در نگاه اول توجه همه را به خود جلب کند و وقتی در مورد اتاق خواب صحبت می کنیم ، تختخواب شما بهترین انتخاب برای آن نقطه است. توصیه می کنیم به هیچ وجه از تلویزیون برای اتاق خواب کوچک خود استفاده نکنید و اگر می خواهید صفحه ای در اتاق خواب خود داشته باشید ، بهتر است آن را روی دیوار نصب کنید. سعی کنید به جای خرید مبلمان غیر ضروری برای اتاق خود بهترین تختخواب را انتخاب کنید.

کلام آخر ، ما همیشه وسوسه می شویم که هر فصل تزئینات اتاق خواب خود را عوض کنیم و راحت تر کنیم اما باید سعی کنیم از اشیاء اضافی موجود در اتاق خلاص شویم ، زیرا اگر هر آنچه را که دوست داریم در اتاق خواب کوچک خود قرار دهیم ، ما فضای کافی برای جابجایی نداریم و احساس ناامیدی می کنیم.

قبلی
اتاق غذاخوری شما چه شکلی است؟
بعد
نکاتی در مورد طراحی حمام رویایی شما

نظرتان را بنویسید