چند روش برای انتخاب فرش ها و محل قرارگیری آنها

فرشها قدرت جادویی دارند. گذشته از تنفس و گرمای لازم برای هر اتاق (حتی در خانه های مدرن و مینیمالیستی) ، حتی نرم کننده ترین آنها محیط را نیز نرم می کنند ، آنها همچنین این قدرت را دارند که یک اتاق و یک رنگ بندی را به هم بچسبانند و همچنین به یک اتاق رنگ و روح میدهند .می توانند برای تقسیم فضاهای بزرگ به چند بخش و عملکرد استفاده شوند و حتی می توانند یک اتاق را کوچکتر یا بزرگتر نشان دهند .

آنها فقط برای طبقات سرد نیستند بلکه در همه مناطق نیز کاربرد دارند. . آنها یک لایه محافظت به کف ارائه می دهند و به خصوص برای استفاده در مناطق پر رفت و آمد مانند راهروها مناسب هستند ، همچنین نرمی و راحتی را به اتاق های خواب یا اتاقهای نشیمن اضافه می کنند.

اما وقتی نوبت به انتخاب فرش میرسد بسیار مهم است که چه سبک و اندازه ای را انتخاب می کنید و مهمترین آنها ،در کجا و چگونه آنها را قرار می دهید؟ در مرحله اول ، سبک های مختلف زیادی برای بررسی وجود دارد؛ مدرن ، هندسی ، طرح دار (شورون ، الماس ، گل ، ایتالیا و غیره) ، یا خنثی (این شامل جوت ، چوب خیزران ، طناب و پشم) است ، و پس از آن البته شما انواع گلیم شرقی محبوب را در اختیار دارید (در اینجا راهنمای مفیدی برای این تفاوت ها وجود دارد) ، همچنین لازم به ذکر است که بافت فرش ،از بافت تخت تا گره دار ، و از قلاب تا قلاب. این سبک ها بسیار به سلیقه فرد و آنچه مناسب فضای داخلی آنها است ، ربط دارد ، اما وقتی صحبت از کجا و چگونگی قرار دادن آنها می شود ، چند قانون برای زندگی وجود دارد.

نکات کلی انتخاب فرش ها

سبک های فرش

در سبک های فرش گزینه های تقریباً بی پایان وجود دارد. اتاق ها دیگر محدود به فرش های سنتی ایرانی یا سبک های کلاسیک اروپایی نیستند. در کنار این گزینه های افتخارآمیز گزینه های مدرن و معاصر مانند گل های جسورانه ، هندسه های قوی و جوت ها و سیزال های ساده وجود دارد.
قبل از اینکه به سبک و سیاق بپردازید ، خود را در مورد آنچه در دسترس است تعلیم دهید و به این فکر کنید که می خواهید در اتاق خود چه فضایی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که یک فرش منطقه نیازی به هماهنگی با همه موارد موجود در یک اتاق ندارد بلکه باید با بافت و رنگ مبلمان موجود کار کند.

رنگ

رنگ، یک نقطه شروع طبیعی در هنگام انتخاب فرش است. بدیهی است ، شما باید به این فکر کنید که چه رنگهایی را دوست دارید و چه رنگهایی به روز هستند ، اما این همه چیز نیست. رنگ فرش منطقه شما لحن را برای کل اتاق تنظیم می کند ، بنابراین یک تصمیم مهم است.
اگر از قبل مبلمان دارید ، در نظر بگیرید که چگونه رنگ های مختلف با موارد موجود شما کار می کنند. اتاق هایی که رنگ و الگوی زیادی دارند اغلب با یک فرش که دارای رنگ های خنثی و یا یک رنگ واحد است بهتر کار می کنند. اگر اثاثیه ندارید ، در نظر بگیرید که رنگ های مختلف فرش با کف ، دیوارها و سقف چگونه کار خواهد کرد. فرشها هم می توانند از هم متمایز شوند و یا با هم مخلوط شوند ، بنابراین در هنگام بررسی رنگ به این فکر کنید که می خواهید چه اثری را ایجاد کنید.

الگوهای فرش

همه افراد علاقه مند به الگوهای نیستند ، اما اگر مبلمان و دیوارهای شما همه رنگهای خنثی دارند ، یک فرش طرح دار واقعا می تواند اتاق شما را به زندگی منتقل کند. به همین ترتیب ، اگر از مبلمان طرح دار استفاده می کنید ، یک فرش خنثی می تواند یک اثر آرام بخش داشته باشد. همه چیز در مورد تعادل است؛ اگر اتاق شما از قبل مبله شده است ، قبل از انتخاب فرش این موضوع را در نظر بگیرید. اگر فرش یکی از اولین کالاهایی است که خریداری می کنید ، فکر کنید که چه الگویی برای شما مناسب است. آیا می خواهید چیزی چشم نواز یا کمی ظریف تر؟ تأثیری که الگوی روی یک اتاق دارد با رنگهای آن ارتباط تنگاتنگی دارد ، بنابراین نحوه عملکرد این دو را در نظر بگیرید.

اندازه فرش

فرش بسیار کوچک برای اتاق یکی از رایج ترین اشتباهات تزئینات است.در حالت ایده آل ، شما باید به اندازه ای فضای کف را در همه طرف فرش خود داشته باشید . از هر طرف حدوداً 20 تا60سانتی متر را در هر نقطه قرار دهید.البته 45 سانتی متر رایج ترین است ، اما در فضایی کوچکتر ، می توانید به اندازه 20 سانتی متر فاصله بگیرید. هدف اصلی این است که فرش در اتاق محور باشد.همچنین می توانید برای تعریف فضا ها از فرش استفاده کنید. اگر فضای مفهومی باز دارید یا می خواهید فرشهایی را بکشید ، قوانین می توانند کمی متفاوت باشند. به مناطقی که می خواهید برجسته شوند فکر کنید و اندازه ای را بر اساس آن انتخاب کنید .

ارتفاع فرش

هنگام انتخاب فرش ، مهم است که به این فکر کنید که چه نوع ارتفاعی می خواهید: کم ، متوسط ​​یا زیاد. فرشهای کم ارتفاع معمولاً از فرشهای پرپشت محکم تر بوده و جاروبرقی و تمیز بودن آنها راحت تر است. آنها همچنین ارزان تر از فرش های ریز ارتفاع هستند. فرش هایی که دارای ارتفاع طولانی تر هستند نرم تر و مجلل تر هستند و می توانند به جلوه دادن اتاق ها کمک کنند. به عنوان یک قاعده کلی ، اتاقی که رفت و آمد زیادی داشته باشد از یک فرش کم ارتفاع مانند کیلیم بهره مند خواهد شد در حالی که یک فرش ضخیم تر دراین اتاق بیشتر دوام خواهد آورد.

سبک زندگی

شیوه زندگی شما باید عاملی تعیین کننده در انتخاب فرش شما در نهایت باشد. اگر فرزندان یا حیوانات خانگی دارید ، فرش سفید با ارتفاع زیاد احتمالاً بهترین انتخاب نیست. اگر انتظار دارید فرش شما با بسیاری از فرسودگی ها مقابله کند ، یک فرش بافته تخت با الگویی که لکه ها را ماسک می کند ارزش آن را در نظر دارد ، زیرا نگهداری و تمیز کردن آن آسان تر خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر می خواهید احساس راحتی و لوکس ایجاد کنید ، یک فرش بافته تخت احتمالاً این کار را نخواهد کرد. در عوض ، شما چیزی نرمتر و با ارتفاع بالاترمی خواهید. فقط توجه داشته باشید که در برابر آسیب و همچنین چیزی که دارای شمع کمتری است ، مقاومت نخواهد کرد.

مناطق پررفت وآمد را پوشش دهید

اطمینان حاصل کنید که هر منطقه کاملاً تحت پوشش فرش شما باشد. وقتی مردم در حال رفت وامد هستند ، نباید یک پا روی فرش داشته باشند و یک پا از آن خارج شود. این کار ناخوشایند ، ناراحت کننده است و می تواند منجر به الگوهای سایش غیرمعمول در هر دو فرش و کفپوش شما شود.

نگهداری

قبل از خرید حتماً دستورالعمل تمیز کردن روی هر فرش را بررسی کنید. سیزال ، جوت و سایر فرشهای الیاف طبیعی ارزان قیمت هستند ، اما نمی توان آنها را تمیز کرد ، بنابراین در صورت وجود لکه های بزرگ ممکن است مجبور به جایگزینی آنها شوید.بهترین فرشهای خود را در معرض خطر قرار ندهید .در حالی که وسوسه میشوید که بهترین فرش خود را در کانون خانه مانند اتاق ناهار خوری خود قرار دهید ، شاید بخواهید دو باره در مورد آن فکر کنید. بهتر است از قرار دادن فرشهای گرانقیمت خود در مناطقی که احتمال وقوع اتفاق بد وجود دارد ، خودداری کنید.حتی اگر تمیز کردن آنها راحت تر از فرش پهن است ، از بین بردن لکه ها از فرش ها هنوز هم دشوار است. این را به خاطر داشته باشید ، به خصوص اگر بچه ها و حیوانات خانگی دارید. شما همیشه نمی توانید کارهایی را که خانواده شما روی فرش انجام می دهند کنترل کنید ، بنابراین بهترین راه این است که با گزینه های ارزان قیمت تمیز در مناطق خطرناک خانه خود بروید.همچنین به طور کلی هر فرش به طور متوسط باید 2 بار در سال تمیز شود و اینکه کثیفی مایعات باید خیلی سریع پاک شود زیرا رطوبت میتواند از فرش عبور کند هم فرش هم کف شما را خراب کند ،گرد غبار فرش هم باید هفته ایی تمیز شود.

آیا خوب است که فرش را روی فرش بگذارید؟

دکور به طور معمول یک چیز بسیار شخصی است و آنچه که برای برخی افراد کار می کند برای افراد دیگر کار نخواهد کرد.
اصلا اشکالی ندارد که یک فرش روی یک فرش بگذارید! در واقع فرش کوچک را بالای یک فرش بزرگتر قرار دهید! یکی از دلایل زیبایی شناسی است. فرش یا به طور خاص ، فرشهای می توانند رنگهای تکمیل کننده ای را ایجاد کنند تا دکوراسیون شما یکدست تر شود.

فرش ها نباید جلوی عملکرد را بگیرند

عملکرد فضا نباید توسط فرش شما آسیب ببیند. این بدان معناست که هنوز باید درها باز شوند ، دریچه ها قابل انسداد نیستند و ارتفاع فرش باعث ایجاد خطر ناگهانی نمی شود.

نگهدارنده زیرین فرش

برای جلوگیری از تکان خوردن ولیز خوردن فرش از چسب های نگهدارنده فرش در زیر آن استفاده کنید.

فرش های هر بخش

فرشهای اتاق نشیمن

وقتی صحبت از فرشهای اتاق نشیمن است ، مطمئناً فرش کوچکتر مناسب نیست. فرش های کوچکتر به هم ریخته ظاهر می شوند و یک اتاق کوچکتر به نظر می رسند ، در حالی که فرش های بزرگتر باعث می شوند اتاق روان تر و جادار تر به نظر برسد.

هنگام انتخاب فرش نشیمن، اطمینان حاصل کنید که آن را در زیر تمام قطعات کلیدی مبلمان در اتاق امتداد دهید. برای مثال در یک اتاق نشیمن ، تمام مبلمان باید بالای فرش باشد. اگر این امکان پذیر نیست ، اشکالی ندارد که پاهای جلویی قطعات اصلی را روی فرش و پاهای عقب خارج فرش باشد.فرش را در مرکز اتاق نشیمن (زیر میز وسط مبل یا میز قهوه خود) قرار دهید و (حداقل) قسمتهای پایانی مبل و صندلی های خود را روی فرش نیز قرار دهید تا ریش فرش زیر مبلمان و فریم مبلمان از بین برود. این امر باعث می شود تا زیبایی ظاهری بهتری داشته باشید.

هنگام انتخاب فرش برای اتاق نشیمن ، مهم است که نوع خانه را در نظر بگیرید ، به عنوان مثال اگر حیوانات خانگی دارید و کودکانی در حال گردش هستند بنابراین یک فرش پشمی ممکن است بهتر از الیاف ساتن و غیره باشد .

فرشهای اتاق ناهارخوری

بسیاری از مردم نسبت به فرش هایی که در زیر میز ناهارخوری قرار می دهند شک می کنند اما این یک روال معمول است و می تواند به خوبی کار کند وقتی بدانید چه فرش با چه اندازه ای را برای قرار دادن زیر میز ناهار خوری خود قرار دهید.در یک اتاق ناهار خوری فرش باید به اندازه کافی برای صندلی ها و همچنین میز باشد. یک قانون خوب که باید رعایت کنید این است که صندلی ها حتی وقتی از روی میز بیرون کشیده می شوند باید روی فرش باشند.

چیزی که شما به دنبال آن هستید این است که صندلی های ناهار خوری شما همیشه به راحتی روی فرش شما بنشیند ، حتی اگر آنها بیرون کشیده شوند. هیچ چیز بدتر از یک صندلی پر سر و صدا یا لغزان برای این موضوع نیست! برای جلوگیری از این امر باید اطمینان حاصل کنید که نوع فرش خریداری شده مسطح باشد .

فرشهای آشپزخانه

باور کنید یا نه ، فرشهای آشپزخانه طی یک سال گذشته به طور عجیبی محبوب شده اند وبا توجه به اینکه جهانیان از ایرانیان این سبک را الهام گرفته اند.. همانطور که در زیر می بینید ، آنها به تبدیل آشپزخانه ها از محل کار به یک فضای نشیمن کمک می کنند و باعث می شوند منطقه بسیار گرمتر و جذاب تر شود.

فرشهای اتاق خواب

اکثر اتاق خوابهای استاندارد با یک جفت تخت دونفره معمولی و همچنین فرشهای 8 × 10 (7.8 فوت) ، این امکان را فراهم می آورد که فرش تقریبا “ناپدید شود” در زیر تختخواب و توهم فضای بیشتری را در اتاق خواب ایجاد کند. اگر در اطراف تختخواب خود فرش قرار می دهید ، توصیه می شود بین فاصله فرش و دیواره بیرونی خود حدوداً نیم متر فاصله داشته باشد. اگر فرش زیر تختخواب خود قرار می دهید ، سعی کنید تخت خود را مستقیماً در وسط فرش قرار دهید تا لبه های بیرون زده به عنوان نوعی قاب تصویر عمل کنند. دلیل این امر این است که اگر بیش از حد از یک طرف نشان دهید ، می تواند تمام اتاق را نامتعادل جلوه دهد.

اگر چندین فرش در یک اتاق دارید ، کمی شک در مورد اینکه آیا همه آنها مطابقت دارندباهم یا اینکه باید آنهارا مخلوط کنید وجود دارد. هیچ پاسخ درست یا غلطی در این مورد وجود ندارد ، فقط باید بدانید چه زمانی باید از آن استفاده کنید. اگر می خواهید چندین بار از همان فرش در یک اتاق استفاده کنید ، یک راه آسان برای جلوگیری از به نظر رسیدن بیش از حد ایمن ، خرید فرش هایی است که کمی طراحی جسورانه روی آنها وجود دارد ، به این ترتیب که این الگوی در مساحت اتاق تکرار می شود اما جریان یکنواخت آن ، فضای مورد استفاده را تحت الشعاع قرار نمی دهد. اگر می خواهید از فرشهای مختلف استفاده کنید ، شاید از رنگهایی استفاده کنید که سایه مشابهی دارند اما دقیقاً یکسان نیستند. استفاده از رنگ های خنثی از همان پالت اما در سایه های مختلف می تواند به ایجاد یک اثر هماهنگ بین فرشها کمک کند.

قبلی
چند راه های جذاب برای تزئین با آینه ها[زیبا]
بعد
انواع سبک مبل وصندلی با عکس [جدیدترین ها]

نظرتان را بنویسید