انواع سبک مبل وصندلی با عکس [جدیدترین ها]

همه ی ما زمان زیادی رو صرف پیدا کردن مبل مناسبی برای خانه هایمان می کنیم .مبلی که هم عملکرد و زیبایی خاصی داشته باشدهم با خصوصیات خانه هایمان جفت و جور باشد هم استحکام کافی داشته باشد .امروز میخواهیم با هم سبک های مختلفی از مبل و نیمکت را بررسی کنیم تا با اطلاعات کافی به خرید برویم و وقتمان هدر نرود .

دیاگرام مبل

مبل Sectional

مبل Sectionalیک مبل چند تکه است. تعداد مشترک قطعات 3 و 5 است. می توان آن را در تعدادی تنظیم کرد. هرچه قطعات بیشتر باشد ، پیکربندی های بیشتری انجام می شود. در حالت ایده آل ، هر نوعی از این مبل را شما خریداری کنید شامل مواردی است که قطعات را به هم وصل می کند تا از جدا شدن آنها جلوگیری کند.
با توجه به محبوبیت گسترده و رو به رشد این مبل ، سبک ها ، طرح ها و متریال های زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. بعضی از آنها بسیار بزرگ هستند و می توانند اتاقهای بزرگ را در خود جای دهند و برخی دیگر بسیار کوچکترمی باشند.
دو پیکربندی رایج این مبل شکل L و شکل U است.
تاریخچه مبل Sectional
در حالی که احتمالاً می دانید مبل تکه ای در دهه 1950 با ظهور طراحی مبلمان در اواسط قرن 1950 ، محبوبیت پیدا کرد و به شکل امروزی آن شکل گرفت ، بخش هایی در دوره ویکتوریا ساخته شدند. مبل های اوایل دوره ویکتوریا دو یا چند کاناپه ای بودند که برای ایجاد یک کاناپه بزرگتر به هم فشار داده شدند.
بله ، مبل های تکه ایی عالی هستند زیرا حرکت آنها آسان است.

مبل چسترفیلد(Chesterfield)

مبل چسترفیلد به سبک “لحاف” یا “پیچ خورده” معروف است.
برخی از این طرح های دکمه فقط در پشت و بازوها ، در حالی که برخی دیگر آن را در بخش نیمکت صندلی نیز مشاهده می کنید.
این روند همچنان به سبک محبوب با روندهای فعلی مبل است.
منشأ چسترفیلد
مبل راحتی است که توسط لرد فیلیپ استنهاپ ،در قرن 18 ساخته شده است.

مبل به سبک لاسون(Lawson-style)

این سبک مبل برای راحتی طراحی شده است. عنصر طراحی امضای آن، پشتی است که از بالش های جدا از قاب تشکیل شده است.
دلیل این طراحی ایجاد یک مبل نرمتر با کوسن های بزرگ است .
امروزه این یک طراحی مبل محبوب است. شما می توانید یک مبل به سبک Lawson را در اندازه ها ، رنگ ها و مواد مختلفی خریداری کنید. علاوه بر راحت بودن بیش از حد ، می توانید بالشتک های بزرگ را برای راحتی جابجا کنید.
تاریخچه مبل لارسون
مبل Lawson طرحی نسبتاً جدید است ، اولین موردی که در اوایل قرن بیستم برای سرمایه دار توماس دبلیو لوسون ایجاد شده است. توماس لاوسون مبل راحتی را از نظر طراحی مدرن و راحت می خواست. ظاهراً این یک طرح مشتق شده از مبل توکسدو است .

مبل (Mid-century Modern)

مبلمان مدرن از دهه 1930 تا دهه 1970 میلادی بسیار عالی بودند ، به نظر می رسد که همچنان که قبلاً امتحان زمان را پشت سر گذاشته است ، باقی خواهد ماند.
این سبک از مبل مربوط به طراحی مینیمالیستی و خطوط تمیز است. انواع زیادی از این سبک مبل وجود دارد. این به نظر می رسد خوب و راحت باشد .
تاریخ
کارا گرینبرگ در کتاب خود در سال 1984 با عنوان “مدرن قرن میانه: مبلمان دهه 50” اولین کسی شد که رسماً این سبک را معرفی کرد.
سبک مدرن قرون وسطایی در آمریکا را می توان در سبکهای محبوب قبلی اروپایی ردیابی کرد ، مانند باوهاوس از آلمان ، که این سبک، سبک بین الملل آمریکایی را نیز تحت تأثیر قرار داد. هنگامی که طراحان آلمانی در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن به ایالات متحده مهاجرت کردند ، سبک Bauhaus خود را با خود به همراه آوردند. علاوه بر این ، رونق اقتصاد پس از جنگ ، طبقه ای از آمریکایی های مرفه را ایجاد کرد که شروع به فرار از شهرهای داخلی و توسعه یک سبک زندگی منحصر به فرد حومه کردند. خانه های تازه ساخته آنها خواستار هماهنگی مبلمان بودند. پیشرفت های فن آوری همچنین امکان ایجاد مواد جدید مانند پلاستیک ، پلکسی گلاس و لوسیت را فراهم می آورد. مبل های مدرن و مبلمان مدرن اواسط قرن دارای خطوط براق ، تمیز و مواد سنتی و غیر سنتی است که گاه در همان قطعه مورد استفاده قرار می گیرد. دیدن یک سبک اصلی مبل مدرن قرن میانه در انتخاب پارچه وینیل ، پشم یا مخملی غیر معمول نیست.
سیاه و سفیدهای متضاد به همراه رنگ هایی از خنثی تا جسورانه ، طرح های هندسی ساده ای را پیدا کردند که در مبلمان مدرن قرن میانه یافت شده است.

مبل Contemporary Mid-century Modern

به طور دقیق ، آنچه که معمولاً از آن به عنوان مبلمان مدرن یاد می شود ، واقعاً یک طراحی مدرن است.
علاوه بر این ، میانسالی مدرن را نباید با مبلمان مدرن اشتباه گرفت – این فرق می کند. معاصر اصطلاحی است که برای مبلمان فعلی به کار می رود . اما همیشه بر اساس سبک طراحی خاصی مانند چسترفیلد یا استرالیا معاصر است.

مبل English Rolled Arm

مبل انگلیسی به دلیل داشتن بازوی کم و محکم شناخته شده است.
مبل انگلیسی کمی شبیه به مبل Bridgewater است .برخی از مبل های بازوی انگلیسی دارای بازوی بسیار اندکی هستند که به نظر می رسد بدون بازو باشند .
تاریخ
صندلی های مبل انگلیسی یک قطعه بی انتهاست که برای یک اتاق نشیمن رسمی یا سالن مناسب است ، اما همچنین با هر سبک مدرنی هماهنگی خوبی دارد. یکی از ترفندها این است که پایه هارا متناسب با انتخاب خاص سبک مبلمان خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، می توانید برای یک دکوراسیون سنتی از یک پایه صاف و برای یک دکوراسیون مدرن از یک پایه چرخان استفاده کنید. اگر می خواهید سنتی را با معاصر ترکیب کنید ، یک الگوی هندسی یا راه راه به خوبی روی این نوع مبل کار می کند.
اولین بار که در اوایل قرن بیستم در منازل کشور انگلیس ظاهر می شود ، مبل راحتی رول انگلیسی یکی از راحت ترین مبل هایی است که می توانید در هر مکانی پیدا کنید.

مبل Bridgewater

کژوال و راحت بودن یک مبل بریج را تعریف می کند. بازوها کمی به سمت عقب چرخانده شده و پایین تر از قسمت عقب مبل هستند.
در حالی که طراحی Bridgewater برای در اکثر سبک های اتاق متناسب است ، به ندرت ویژگی برجسته اتاق خواهد بود.
اگر می خواهید در مبل سنتی و منطقی راحت باشید ، سبک Bridgewater را در نظر بگیرید. امروز هنوز هم یک سبک مبل اصیل است اما تقریباً به اندازه گذشته محبوب نیست.
تاریخ
Bridgewater یک مبل سنتی معمولی و لطیف است که بر سایر مبلمان موجود در اتاق غلبه نمی کند. مانند مبل انگلیسی ، Bridgewater نیز در انگلیس سرچشمه گرفت. و مانند مبل انگلیسی ، Bridgewater گزینه مناسبی برای کسانی است که می خواهند از اسلایپ برای حفظ مبلمان خود استفاده کنند. به طور معمول ، مبل های Bridgewater به راحتی می توانند سه نفر بنشینند.
اگرچه بیشتر به عنوان یک قطعه کژوال محبوب است ، این مبل بسیار راحت وهمه کاره است تا با هر نوع دکوراسیونی ترکیب شود. یک پارچه خنثی به شما اجازه می دهد تا آثار هنری جسورانه یا سایر بخش های اصلی خانه مسلط باقی بمانند. پارچه مخمل یا رزون می تواند یک تنظیم سنتی تر را تکمیل کند.
یک مبل خوب Bridgewater دارای قطعات داخلی با کیفیت بالا است که راحتی آن را تضمین می کند.

مبل Camelback

ویژگی اصلی طراحی مبل پشت شتر در قسمت مرکزی است که در یک خط مداوم به بازوهای مبل می رود. در پشت نیز طرح هایی با دو قوس وجود دارد.
این نوع مبل همچنین دارای پایه های چوبی و همچنین چوبهایی که اغلب در بالای پشت و بازوها قرار می گیردهست(گرچه همیشه نیست).
این مبل یک طراحی کلاسیک است .
تاریخ
مبل Camelback با داشتن طاق های مشخص که در وسط و قسمت های قله دارد ، محصول اواخر دهه 1700 از استودیوهای طراحی مبلمان توماس Chippendale در انگلیس است. Chippendale اولین سبک مبلمان بود که به جای یک سلطنت حاکم ، برای طراح خود نامگذاری شد. در طول دوره ، اشرافیت انگلیسی به شدت از کاناپه کامبلاک برای خانه های خود طرفداری می کرد ، بیشتر به دلیل کار دستی تخصصی ، Chippendale برای آن شناخته شده بود. مبلمان Chippendale به سبک Rococo اصلاح شده ساخته شده است. از خصوصیات این سبک می توان به ظرافت ، سبکی و تأکید بر خمیدگی و تزئینات طبیعی اشاره کرد.
مبل زیبا Camelback که به دلیل شباهت زیاد به شترنامگذاری شده است ، همچنین با قطعات یا لوازم داخلی محکم ، ، بازوهای بلند و پایه های در معرض مشخص می شود. مبل های معتبر انگلیسی Camelback دارای پنجه و توپ پا به سبک ملکه است. هیچ کوسن پشتی جداگانه وجود ندارد. طراحی سنتی Camelback آن را به گزینه ای مناسب برای قرارگیری بین پنجره ها در یک اتاق نشیمن رسمی تبدیل می کند.
بسیاری از مبل های مدرن Camelback در چاپ های جسورانه تزئین شده اند و ظاهری به روز را به سبک مبل سنتی می بخشند.

مبل Cabriole

عنصر طراحی مارک تجاری مبل کابریول ، پشت و بازو با ارتفاع برابر است. اغلب بازوها به سمت داخل منحنی می شوند و یک خط طولانی از بازو به بازو ایجاد می کنند.
مبل های کابریول به دلیل داشتن یک چوب نمایان کار شده در قسمت پشت و بازوها شناخته شده است.

مبل Chaise Lounge

مبل های کیس هنوز محبوب هستند ، به خصوص در سوئیت های اتاق خواب.برخی از این مبل ها دارای بازوی هستند و برخی دیگر بازو ندارند.

تاریخ

بسیاری بر این باورند که نوع اول این صندلی از مصر است و ترکیبی از ویژگی های صندلی و تختخواب روز بوده. قدمت قریب به 3000 سال قبل از میلاد ، مصری ها مبل های ابتدایی ساقه های نخل را که با تکه های سیلاب یا بند ناف تهیه می کردند ، ساختند. بعداً ، مصریان مرفه بر روی مبل هایی که از چوب ساخته شده بودند ، سیر می کردند.

در یونان باستان ، بیشتر به جای نشستن در روی یک میز ، برای نوشیدن یا خواندن از این مبل ها استفاده میکردند. این مبلمان دارای لایه های پارچه ای و کوسن های مخصوص پیشانی است.

رومیان باستان همچنین از نوعی مبل ، معروف به “lectus” در هنگام غذا و ضیافت استفاده می کردند. صندلی ها از چوب ساخته شده بودند و بالشتک های راحتی دارند.

کلمات “chaise lounge” از کلمات فرانسوی “chaise longe” به معنی “صندلی بلند” گرفته شده است. این مبل در فرانسه در دهه 1500 محبوبیت پیدا کرد. در زمان دوره روکوکو فرانسه ، این مبل سمبل وضعیت اجتماعی بود و از مواد کمیاب و پر هزینه ساخته شده بود.

این مبل هابیشتر برای تزیین استفاده میشوند و معمولاً در اتاق خواب یا اتاق دیگری که آرامش در آن حاکم باشد یافت می شود.

مبل (مبل خواب)Sleeper

مبل های خواب زیادی وجود دارد که در اینجا همه سبک ها را ارائه می دهیم.
احتمالاً محبوب ترین شکل مبل خواب ، بیرون کشیدن مبل است(تاشو). آنها از 20 سال پیش به شدت بهبود یافته اند.

تخت خواب را بیرون بکشید


این روزها مبلهای خواب به خوبی طراحی شده اند و یک راه حل عالی برای مهمانان ارائه می دهند.

مبل قابل تبدیل

یک مبل قابل تبدیل با یک تختخواب تفاوت دارد زیرا فاقد تشک است.
این مبل می تواند کم و بیش راحت تر از تخت خواب باشد (دامنه کیفیت قابل توجه است).

فوتون

فوتون مبلی اشت که میتوان قسمت پشتی مبل تاشوشود و یا به سمت پایین رهاشود تا یک سطح خواب بزرگ و صاف ایجاد شود.
تاریخ
تاریخچه فوتون به ژاپن قرن هفدهم باز می گردد. کلمه “futon” که از کلمه ژاپنی “تختخواب” گرفته شده است. ژاپنی ها پنبه و پشم را پر کردند و “روتختی” خود را روی کفپوش از نی برنج یا “تاتامی” پخش کردند. از آنجا که کفپوش بسیار سبک بود ، تشک ها نیز سبک بودند و به همین دلیل از پنبه اصلی تشکیل شده بودند. تشکها حتی قابل حمل بودند و در صورت عدم استفاده می توان آنرا جمع و ذخیره کرد. در ابتدا فقط ثروتمندان و اشراف می توانستندبهره مند شوند . با این حال ، با پیشرفت انقلاب صنعتی و تولید پنبه در دهه 1700 ، همه طبقات اجتماعی به مبلهای تختخوابی دسترسی پیدا کردند.
سربازهای آمریکایی که به دنبال جنگ جهانی دوم از خاور دور به خانه بازگشتند ، آسایش را که هنگام خوابیدن روی تشک کف ژاپن تجربه می کردند ، توصیف کردند. برای جلب توجه روزافزون به چنین نوع تختخوابهای عجیب و غریب ، تولید کنندگان مبلمان آمریکایی اثری از مبلمان ایجاد کردند که هم یک تختخواب و هم تشک را برای هماهنگی با سلیقه ها و ترجیحات خاص غربی ایجاد می کردند.

تختخواب روز

اگر خانه ایی کوچک دارید این مبل بسیار برای شما عالی است ، هم تختخوابی مخفی برای مهمانان خود دارید هم اینکه جا پایی نرمی برای استراحت پاهای خود دارید

تختخواب سفری

مبل تختخوابشو سفری یک طراحی مبل معمول نیست. این شبیه به یک مبل مفهومی است .بدون تردید بچه ها آنها را دوست دارند زیرا بچه ها ارتفاعات را دوست دارند .
مبل تختخوابشو سفری یک راه حل عالی برای کابین ها و خانه های ییلاقی یا هر اقامتگاهی است که در آنجا به اتاق خواب اضافی برای بچه ها نیاز است.

مبل Loveseat

مبل loveseat یک اصطلاح برای مبل ساخته شده برای دو نفر است. آنها اغلب جزئی از مجموعه اتاقهای نشیمن هستند.
استفاده مورد علاقه من از loveseat ایجاد فضای نشیمن کوچک و نیمکت در پای تخت است.

Divan

یک مبل دیوان بدون پشت است. بنابراین ، آنها نیاز دارند که در برابر دیوار لخت قرار بگیرند ، که بر روی آن می توانید بالش هایی را برای عقب کوسن قرار دهید.
اگرچه کاربردی نیست زیرا محدود به جایی هستید که می توانید در آنجا قرار دهید ، آنها با توجه به قرار دادن بالش مقداری تطبیق پذیری ارائه می دهند. شاید ظاهر یک مبل بدون پشت (یعنی نیمکت کوسن) را مقابل دیوار خود دوست داشته باشید.

مبل Settee

من شک دارم که کسی بخواهد مدت طولانی در آنجا بنشیند اما آنها جذابیت دنیای قدیمی دارند. در حقیقت ، آنها قطعات بدنی دلپذیری را دارند.

مبل Recliner

مبل Reclinerیک نوع مبل نسبتاً جدید است ، با توجه به اینکه برای تماشای تلویزیون و خواندن بسیار عالیه ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
اگرچه بهترین انتخاب برای یک اتاق نشیمن رسمی نیست ، اما آنها برای اتاق های خانوادگی و اتاق های رسانه ای فوق العاده هستند. در واقع ، با کمی کار نجاری ساختن سکوی اتاق تلویزیون ، و گرفتن دو مبل راحتی ، شما می توانید یک اتاق رسانه خانگی خوب تهیه کنید.

مبل Tuxedo

یک مبل توکسدو با داشتن پشتی که مستقیماً برش دارد ، از بازوهای بالایی برخوردار است.
به دلیل کمبود زاویه راحت نیست ، اما یک مبل درجه یک است.
جالب است که ، مبل توکسدو قدیمی نیست ، اولین بار در دهه 1920 در پارک Tuxedo ، یک محصور ثروتمند ایالت نیویورک دیده می شود

مبل Low-Seated

مبل مدرن کم نظیر
یکی دیگر از انواع خاص مبل ها ، این مبل است که دارای چند سبک است و می توان در اتاقهای مختلف از جمله اتاق نشیمن ، اتاق خانوادگی ، اتاق خواب و تقریبا هر نوع اتاق برای استراحت استفاده کرد.
ارتفاع معمولی مبل ها از 17 ″ تا 18 است. اماخاصیت این مبل است که در آن صندلی پایین تر از 17 است

Pallet couches

مبلمان پالت محبوب است. بیشتر افراد خودشان این کار را می کنند ، اما شما در واقع می توانید این مبلمان رابخرید.
یک مبل پالت اغلب در برابر دیوار ساخته شده است که قسمت پشت آن دیواری است که بالشتکهایی در مقابل آن قرار گرفته است.

مبل راحتی (Lounger)

مبل راحتی چیست؟

این یک مبل با طراحی شاسی بلند است. مدتی است که می گذرد اما اکنون اصطلاح خاص خود را دارد. در اصل این یک مبل با ضمیمه ای است که می تواند پاهایتان را بالا ببرد. در سه سبک ارائه می شود:

Full sofa lounger

مبل کامل یک مبل خواب است اما در حالی که در حالت رختخواب هستید هنوز می توانید بنشینید.

Multi-sofa lounger

Single sofa lounger

این مبل بسیار متداول است و اغلب از آن به عنوان مبل تکه ای یاد می شود. در واقعیت ، این یک مبل با یک فضای زیاد است.


نمودار اندازه های مبل

در اینجا مجموعه ای از نمودارها با توجه به تعداد افرادی که در آن قرار میگیرد ابعاد مبل را نشان می دهد.

سوالات متداول


آیا مبل ها یک اندازه استاندارد دارند ؟ اگر چنین است ، ابعاد (طول ، عمق و ارتفاع) آنها چیست؟
مبل ها در اندازه های گسترده ای وجود دارند. بیشتر مبل ها استاندارد بین شش تا هشت پا خواهند بود. عمق استاندارد از پشت مبل تا جلو بازو 71تا 76 سانتیمتر است. ارتفاع صندلی معمولاً 38 تا 50سانتی متر است. از نظر ارتفاع پشت مبل ، به طور معمول از 76 تا91 سانتی متر است.
عمق و ارتفاع صندلی مهمترین جنبه هایی است که باید در نظر گرفته شود ، هم به دلیل راحتی و هم در سهولت استفاده. ارتفاع کمتر صندلی و عمق کوتاه تر برای افراد کوچکتر راحت تر خواهد بود. و ارتفاع صندلی های بلندتر با عمق بیشتر برای افراد قد بلند بهتر عمل می کند.

آیا “مبل ها” و “نیمکتها” یکسان هستند؟
ما تمایل داریم وقتی از مبل ها و نیمکت ها یاد میکنیم از هر دو اصطلاح استفاده کنیم. اما از نظر تاریخی ، تفاوت اندکی بین این دو وجود دارد.
کلمه “نیمکت” از کلمه فرانسوی “coucher” سرچشمه گرفته است که به معنی “دراز کشیدن” است. اصطلاح “مبل” یک مشتق عربی از کلمه “نفس” است که نیمکت چوبی را با نوعی بالشتک توصیف می کند.
نیمکت های اولیه کوچکتر از کاناپه ها بودند و معمولاً بدون بازو بودند. نیمکتها نیز از نظر ابعاد کمی کوچکتر بودند. در حال حاضر ، مبل تمایل دارد به یک صندلی راحت و دارای بازوهای نرم اشاره کند که به اندازه کافی بزرگ ،برای نشستن چند نفر است و نیمکت ها به صندلی های کژوال بیشتر اشاره دارند.

آیا مبل ها می توانندحشرات ریز دریافت کنند؟
متأسفانه زیستگاه زندگی آنها منحصر به بستر و تشک نیست. مبل شما همچنین دارای شرایط عالی زندگی است که برای زنده ماندن آنها لازم است. تمام آنچه آنها نیاز دارند گرما ، دی اکسید کربن و چیزی برای خوردن است که خون شماست.
آلودگی به حشرات روی مبل ها می توانند برای مدت کوتاهی مورد توجه واقع نشوند و تشخیص اینکه چگونه در وهله اول به آنجا رسیدند ، دشوار است. آنها در واقع می توانند برای چند ماه بدون تغذیه زندگی کنند و ممکن است قبل از اعتصاب زمان خود را راحت کنند. اما پس از گاز گرفتن ، متوجه لکه های قرمز روی پوست خود خواهید شد و لکه های قرمز خون روی لباس و مبل خود مشاهده خواهید کرد.
خلاص شدن از شر آنها نیز بسیار دشوار است. تمیز کردن و جارو کردن مکرر بهترین روش برای تلاش برای خلاص شدن از شر آنها است. همچنین می توانید از خدمات یک متخصص خارج کننده حرفه ای استفاده کنید. با کمال تاسف ، به دلیل لایه های مختلفی که یک مبل دارد ، ریشه کن کردن آنها همیشه امکان پذیر نیست.

مبل ها از چه موادی ساخته شده اند؟
معمولاً از چوب ساخته شده است ، اگرچه می توان از فولاد ، پلاستیک و ….. استفاده کرد. بالشتک آن می تواند پر باشد و یا از جنس فوم با دوام باشد. همچنین می تواند ترکیبی از هر یک از این دوباشد .
پوشش های مبل در سبک های مختلف ، بافت ها و رنگ های متنوعی وجود دارد. معمولاً روی مبل ها از چرم ، چرم فاکس و کادوی استفاده می شود. پارچه های طبیعی مانند پنبه یا کتان نیز محبوب هستند. و مواد مصنوعی مانند میکروفیبر و نایلون اغلب دیده می شود.
اندازه گیری مبل ها چگونه است؟
مبل ها به دلایل مختلفی اندازه گیری می شوند. آیا از طریق درهای ورودی به اتاق جا می شوند؟ آیا اندازه مناسب اتاق خواهد بود؟ و آیا راحت خواهد بود؟ چند روش مختلف برای اندازه گیری آن وجود دارد.
طول یا عرض مبل را می توان از بازو تا بازو اندازه گرفت ، در هر نقطه ای که آنها دورترین از یکدیگر هستند. بعضی اوقات بازوها طرفدار می شوند. سپس ، شما می خواهید از انتهای جلوی بازوها اندازه گیری کنید.
در صورت جداشدن بهتر است ارتفاع کمر را بدون پایه ها اندازه گیری کنید. اندازه گیری با پایه ها به شمااطلاع می دهد فضای زیادی را در اتاق خواهد گرفت. اندازه گیری بدون پایه ها به شما اطلاع می دهد که فضای لازم برای دسترسی به آن از طریق دهانه ها چقدر استو اگر قسمت پشتی مبل یک سطح صاف و مسطح نیست ، همیشه آن را در بالاترین نقطه اندازه بگیرید.
ارتفاع صندلی فاصله از کف تا بالای بالش های صندلی خواهد بود.
عمق آن از طرف مبل به بهترین وجه اندازه گیری می شود. این می تواند یک اندازه گیری افقی از پشت مبل تا جلوترین قسمت بیرون زده در جلو باشد که معمولاً بازوها است ، اما در صورت خمیده به سمت خارج می تواند صندلی باشد.

آیا کوسن های مبل قابل شستشو هستند؟

برخی کوسن های مبل دارای زیپ هستند که اجازه می دهد تا روکش ها برای شستشو جدا شود. آنها باید در یک چرخه ملایم هوا خشک شوند تا از کوچک شدن آنها جلوگیری شود.

برای مبل هایی که کوسن ها زیپ ندارند یا قابل جدا شدن نیستند ، و برای بازوها ، پشت و طرف آن ها می توان آنها را با صابون و آب تمیز کرد. شما نباید پارچه را خیس کنید. اما می توانید از کمی پارچه نمدار استفاده کرده و همه چیز را بخوبی شستشودهید وسپس خشک کنید.
آیا مبل ها را می توان رنگ کرد؟

تقریباً همه مواد پوشاننده مبل را می توان رنگ کرد ، از جمله چرم.
آیا مبل ها قابل بازسازی هستند؟

مبل ها تقریباً همیشه می توانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند ، تا زمانی که این قاب از نظر ظاهری خوب باشد.

بازسازی یک مبل در واقع به این بستگی دارد که به چه نوع تعمیراتی نیاز دارد. تعمیرات جزئی حتی تا قاب های آسیب دیده گاهی اوقات می توانند موفقیت آمیز باشند. اما گاهی اوقات آسیب برای ترمیم بسیار شدید است.
آیا مبل های مورد استفاده قابل فروش هستند؟

مبل های استفاده شده گاهی اوقات که حتی در بهترین شرایط نمی باشند به فروش می رسند. کسی به دنبال یک مبل ارزان برای استفاده برای مدت زمان کوتاهی است ، مهم نیست که چقدر زیبا باشد تا زمانی که محکم باشدبرای او کافی است.
آیا می توان کوسن های مبل را تعویض کرد؟

کوسن هایی که در اثر سایش دچار پارگی ، کج یا خراب شدن ، قابل تعویض هستند.
آیا می توان کوسن های مبل را دوباره تنظیم کرد؟

هر یک از موادی که برای پر کردن کوسن های مبل استفاده می شود قابل تعویض است.
آیا می توان کوسن های مبل را خشک کرد؟

در واقع بعضی از مبل ها دارای برچسب هایی هستند که به شما توصیه می کنند فقط آنها را تمیز کنید. در این صورت ، همیشه توصیه می شود که توصیه های سازنده را دنبال کنید. تلاش برای تمیز کردن آنها با شستن آنها یا خیس شدن بیش از حد آنها ، باعث می شود تا به کلی از بین بروند ، یا کوچک شوند یا درزها جدا شوند.

قبلی
چند روش برای انتخاب فرش ها و محل قرارگیری آنها
بعد
ایده های جالب طراحی کتابخانه خانگی

نظرتان را بنویسید